WOIMS marketing tervezés alapja a jó marketing startégia

Marketing kampány

Egy hatékony eszköz,
amely segítségével eléri
célcsoportját, célközönségét.


MARKETING ÜGYNÖKSÉGÜNK FELADATAI      WOIMS-RÓL

Akik megtiszteltek bizalmukkal

WOIMS referncia 4

A marketing kampány
pontos tervezése és mérése eldönti a kampány sikerét

 


A marketing kampány feladata az, hogy egy vállalkozás vagy termék népszerűsítését és értékesítését segítse elő.A marketing kampányok különböző eszközökkel és csatornákon keresztül valósíthatók meg, például online hirdetések, közösségi média, e-mail marketing, televízió és rádió reklámok, kinyomtatott anyagok, események, melyek támogatják az értékesítést, image növelést. Fontos, hogy a kampányokat alaposan meg kell terzni és folyamatosan mérni az eredményeket annak érdekében, hogy hatékonyan és eredményesen felhasználjuk fel a tervezett marketingköltségeket.

Értékesítés eredményének növelése:  A marketing kampányok célja lehet közvetlenül növelni a termékek vagy szolgáltatások értékesítését. Ez lehet akciók, kedvezmények, kuponok vagy más vásárlásösztönző eszközök alkalmazásával.
Célcsoport elérése: A kampányok lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy meghatározott célközönséget érjenek el és befolyásoljanak. Ez segít a marketingköltségek hatékonyabb felhasználásában.
Tudatos márkaépítés: A hosszú távú célok közé tartozik a márkaépítés, amely során a kampányok hozzájárulnak a vállalkozás vagy termék pozitív hírnevének és az ügyfélhűség növeléséhez.
Versenyelőny kommunikációja: A marketingkampányok lehetőséget teremtenek arra, hogy a vállalkozás bemutassa az egyedi előnyeit és miért éppen az ő termékük vagy szolgáltatásuk a legjobb választás a piacon.
Mérés és visszajelzés gyűjtése: A kampányok során a vállalkozások visszajelzést kaphatnak az ügyfelektől, amely segíthet a termékfejlesztésben vagy a jövőbeli marketingstratégiák kidolgozásában.



icon search

A WOIMS marketing ügynökség saját platformján keresztül széleskörű marketing szolgáltatásokat nyújt. Ez a megközelítés lehetővé teszi, hogy a legmagasabb minőséget és a szigorú határidőket garantáljuk, amelyek nélkülözhetetlenek a sikeres marketing kampányokhoz. Ezzel a szakmai háttérrel segítjük ügyfeleinket elérni marketingcéljaikat.

MARKETING EGY KÉZBEN

Viselkedési jellemzők

Tanulmányozzuk a célközönség vásárlási folyamatát, online viselkedését, hobbijait, illetve azt, hogy mikor és hogyan használják a terméket vagy szolgáltatást. Például, ha egy fitneszklubot hirdet, akkor érdemes lehet a rendszeres edzésre vágyókat, céltudatos életmódot vagy egészségügyi problémákkal küzdőket megcélozni.

 


Marketing kampány
növeli a termék vagy szolgáltatás marketing kommunikációját?


Minden olyan marketing kommunikációt direkt marketingnek nevezünk, amely során egyenesen a célközönséggel vesszük fel a kapcsolatot. Legelterjedtebb formája a az EDM (Electronic Direct Mail) vagy a hírlevél. Az EDM az elektronikus közvetlen levélküldés, azaz az e-mail alapú marketingkommunikáció egy formája, ami sok esetben rendkívül hatékony lehet a vállalatok számára. Ugyanakkor, akárcsak bármilyen más marketingeszköz, az EDM sem universzális megoldás minden helyzetben. Fontos tisztázni, hogy kommunikációban EDM-et vagy Hírlevelet szeretnénk küldeni. Technológiai hátterünknek és tapasztalatunknak köszönhetően hatékonyan segíthetünk önnek kialakítani és fenntartani egy ilyen rendszert! A direkt marketing a leghatékonyabb módja annak, hogy elérje célközönségét és hatást gyakoroljon. A direkt marketinggel közvetlenül kapcsolatba léphet az ügyfelekkel, és minden eddiginél több leadet és konverziót érhet el. Azáltal, hogy konkrét ügyfeleket céloz meg, növelheti a potenciális vásárlókkal való elköteleződést, és maximalizálhatja marketingtevékenységeinek hatékonyságát!

A marketingkampány egy termék, szolgáltatás, esemény vagy márka népszerűsítésére irányuló tevékenységek szervezett összessége. Konkrét célja és struktúrája van, amely a kívánt célközönség elérésére összpontosít a célok és célkitűzések meghatározásával, a jelenlegi piaci helyzet elemzésével, az üzenetstratégia megalkotásával, a kommunikációs csatornák kiválasztásával, a kampányelemek végrehajtásával és az eredmények mérésével.

A marketingkampány elsődleges célja a céltermék vagy -szolgáltatás márkájának vagy vállalatának ismertségének növelése. A márka ismertségének növelése és a termékek és szolgáltatások iránti kereslet ösztönzése mellett a kampányok felhasználhatók az ügyfélhűség kialakítására, új termékek vagy szolgáltatások bevezetésére, új ügyfelek és üzleti partnerek megszerzésére, a meglévő ügyfelekkel való kapcsolatok ápolására, illetve az ügyfelek egy adott témával kapcsolatos felvilágosítására is.

Egy marketingkampány felépítése magában foglalja a célok kitűzését, az ezeket a célokat támogató kulcsüzenetek és tartalmi ötletek kidolgozását, a célközönség azonosítását és a megfelelő kommunikációs csatornák kiválasztását. A célkitűzések jellemzően a korábbi teljesítménymérőkön és a meghatározott üzleti célokon alapulnak. A kulcsüzeneteknek relevánsnak kell lenniük az egyes célközönség-szegmensek számára, hogy érdeklődést keltsenek a potenciális vásárlók körében. A célközönség jellemzően korcsoport, nem, jövedelmi szint vagy földrajzi terület szerint azonosítható. Miután ezeket a kritériumokat meghatároztuk, fontos olyan tartalmi ötleteket kidolgozni, amelyek a célközönséget lekötik, hogy hatékonyan elérjük őket a kívánt üzenettel.

A kulcsfontosságú üzenetek terjesztésére szolgáló kommunikációs csatornák kiválasztásakor fontos, hogy mind az offline, mind az online stratégiákat figyelembe vegyük, mint például a rádióreklámok, televíziós reklámok/műsorszponzorációk nyomtatott média (újságok/magazinok), közvetlen küldemények/szórólapok/plakátok digitális hirdetések (bannerhirdetések) , keresőmotor-optimalizálás (SEO) bloggingaffiliates programok közösségi média (Facebook/Twitter stb.) webináriumok vírusos kampányok e-mail kampányok stb.). Az egyes csatornákat a kampány céljai alapján kell kiválasztani, azaz: nagyszámú ember gyors elérése, azonban a költségvetési korlátoktól függően előfordulhat, hogy egyes csatornák nem állnak rendelkezésre, ezért a csatornák kiválasztásakor alaposan meg kell fontolni.

Ahhoz, hogy bármely marketingkampány elérje a kívánt célt, elengedhetetlen, hogy a megvalósítás előtt a célkitűzésektől kezdve a tartalmi ötleteken át minden elemet hatékonyan megtervezzenek; nem csak az üzenet átadására, hanem a közönség fogadtatására is figyelmet kell fordítani, mivel ez határozza meg a kitűzött célok elérésének sikerét vagy kudarcát. Az eredmények mérése lehetővé teszi a marketingszakemberek számára, hogy azonosítsák azokat a területeket, amelyeken javítaniuk kell, miközben megerősítik a jól működő elemeket, hogy a jövőbeli kampányok sikeresebbek legyenek, mint a korábbiak, valamint értékes betekintést nyújtanak az ügyfelek viselkedésébe, amelyet a későbbi marketingtevékenységek során hasznosítani lehet.

A modern marketing kampány felépítése:

  1. Célcsoport meghatározása
  2. Üzenet meghatározása
  3. Médiaválasztás
  4. Tartalom létrehozása
  5. Kampány nyomon követése és optimalizálása

Jellemzői a modern marketing kampányokra:

  1. Multichannel megközelítés
  2. Csatlakozás a célcsoport érdekeihez
  3. Personalizált üzenetek
  4. Interaktív tartalmak
  5. Analitika alkalmazása
  6. Folyamatos optimalizálás.

Egy modern marketingkampány a célközönség és az általuk használt csatornák megértésével kezdődik. Innen kiindulva egységes stratégiát hozhat létre, hogy több érintkezési ponton keresztül érje el őket, miközben értékkel teli tartalmat, ajánlatokat és promóciókat kínál. Mindez egy hatékony, mérhető kampányban csúcsosodik ki, amely növeli a márkaismertséget és konverziót eredményez. 

Mit jelent a Multichannel megközelítés?

A multichannel megközelítés azt jelenti, hogy a marketing kampány több kommunikációs csatornán keresztül éri el a célcsoportot, például email, közösségi média, hirdetések, telefon, SMS, stb. A lényege, hogy a célcsoport minden lehetséges csatornán keresztül megkapja az üzenetet, és a lehető legnagyobb hatékonysággal érhető el. Az egyes csatornák kombinálásának célja, hogy a célcsoportot a lehető legjobban megértsék, és minél jobban meg tudják őket elérni. Egy modern marketingkampány a célközönség és az általuk használt csatornák megértésével kezdődik. Innen kiindulva egységes stratégiát hozhat létre, hogy több érintkezési ponton keresztül érje el őket, miközben értékkel teli tartalmat, ajánlatokat és promóciókat kínál. Mindez egy hatékony, mérhető kampányban csúcsosodik ki, amely növeli a márkaismertséget és konverziót eredményez. 

Elege van abból, hogy üzenete elvész a tömegben?
A többcsatornás megközelítéssel biztosíthatja, hogy közönsége meghallja mondanivalóját. Érje el őket több csatornán keresztül értéknövelt tartalommal, ajánlatokkal és promóciókkal. Növelje a márkaismertséget és növelje a konverziókat még ma - kezdje el a siker kiépítését egy modern marketingkampánnyal!

Melyik a leghatékonyabb marketing kommunikációs csatorna?

A leghatékonyabb kommunikációs csatorna függ a célcsoporttól, az üzenettől, és más tényezőktől. Napjainkban a közösségi média, az email marketing, és a hirdetések a leggyakrabban használt csatornák, de a leghatékonyabb csatorna egyedi lehet a különböző célcsoportok és üzenetek esetén. Az is fontos, hogy a célcsoportot a multichannel megközelítéssel érjék el, nem csak egyetlen csatornával. Az optimális megoldás az, ha a cég többféle csatornát használ, és az egyes csatornák hatékonyságát rendszeresen értékeli, hogy a kampányt folyamatosan optimalizálni tudja.

Hatékony marketing kommunikáció tervezéstől a kivitelezésig

A hatékony marketing kommunikáció tervezése és kivitelezése folyamatos folyamat, amely kreativitást, kutatást és szakértelmet igényel. Az időszakos felülvizsgálatok és a tanulságok levonása segítenek abban, hogy a vállalkozás folyamatosan javuljon a kommunikációjában és a piacon való jelenlétében.Ehhez egy biztos hátteret adunk vállallatának.


WOIMS MARKETING ÜGYNÖKSÉG



MIÉRT FONTOS MEGSZÓLÍTANI A CÉLKÖZÖNSÉGET?

 

1


Exponenciálisan nő a sikeres marketingtevékenységek aránya, hiszen kisebb az esélye annak, hogy olyan emberekhez jut el a cég üzenete, akiket nem érdekel semmilyen formában az adott termék vagy szolgáltatás.

2


Szorosabb kapcsolatot alakíthat ki a fogyasztóbázisával, hiszen „személyesen” nekik üzen, amivel azt tudatosítja bennük, hogy ismeri szükségleteiket és igényeiket.

3


Olyan exkluzív híreket és ajánlatokat közölhetünk fogyasztóinkkal, amely előnyt jelent nekik azokkal szemben, akik nincsenek feliratkozva a hírlevélre, ezzel is sarkalva őket arra, hogy kövessék a cég hírlevelét.


A Többcsatornás marketing

A marketingben (mint az üzleti élet többi részében is) fontos hogy diverzifikáljunk. Ez azt jelenti, hogy nem egy vagy kettő ponton próbáljuk elérni a fogyasztókat, hanem minél több csatornán keresztül.

Ezt igen jól jelzi, hogy a vállalkozások 84%-a többcsatornás marketing stratégiát használ:

 

84%


IGEN

15%


NEM

1%


NEM TUDJA

A többcsatornás marketing stratégia lényege, hogy minél több kommunikációs csatornát aknázzunk ki. Ezeket a csatornákat két nagy szegmensre oszthatjuk: Online és offline csatornákra.

Ezeket tovább bonthatjuk:

Online


w online

Offline


w offline

 

Ezek valamely kombinációjának használatával megnöveljük az esélyét, hogy a megtekintőből fogyasztó válik. Emellett több tényezőt is bővítünk / növelünk:

 

Brand ismertség: Átlagosan 5-7 inger kell ahhoz, hogy egy fogyasztó megjegyezze a cég brandjét.
Fogyasztói interakció: Mind a céggel, mind a márkával.
Bevételek: A marketingesek 90%-a tapasztal magasabb profitot, amikor többcsatornás marketinget használ. Ez annak tehető be, hogy több csatornából is bíztatást kapnak a fogyasztók a vásárlásra.
Mélyebb és pontosabb információ: könnyebben lehet kimutatásokat készíteni.
Fogyasztói szokások követése: A különböző csatornákon belüli fogyasztási szokásokkal jól kimutathatóvá válnak a vevőbázis vásárlási szokásai. Az SAP kutatása szerint a TCSM-t használó cégek:
  - 74%-a javított az értékesítésén
  - 64%-nak megerősödött a fogyasztói hűsége
  - 62%-a kedvezőbb helyzetet ért el a piacon
  - 54%-a javított a fogyasztói megelégedettségén

A TCSM nehézségei:
  • Jobban oda kell figyelni az üzenetre, mint egy egyszerűbb struktúránál. Minél több csatornán küldünk rossz üzenetet, annál nagyobb kárt okozunk a büdzsében és a fogyasztói goodwillben.
  • Nehezebb meghatározni egyes csatornák hatékonyságát, mivel egyszerre többen is kommunikálunk egyidejűleg.
  • Folyamatosan mérni és fejleszteni kell a csatornákat, mivel 1 hibás láncszem az egész rendszer hatékonyságát elronthatja.
  • Megfelelő platformokat kell használni, amihez szükséges ismerni a célközönség fogyasztási és szociálmédiás szokásait.

35457572 01