Marketing és értékesítési
folyamatok automatizálása?
Jelen technológia, amit ha nem alkalmaz lemarad.
MARKETING ÜGYNÖKSÉGÜNK FELADATAI WOIMS-RÓL
Akik megtiszteltek bizalmukkal
Mi az a rendszer, melyet a világ cégeinek 75%-a használ?
Továbbá a 40%-a azoknak, akik nem használják, mielőbb tervezik bevezetni.
Nem más, mint az automatizált marketing rendszer! Az automatizált marketing rendszer egy olyan eszköz vagy szoftver, amelyet a cégek használnak az online marketing tevékenységeik hatékonyabbá és hatékonyabban történő végrehajtásához. Ebben a struktúrában a hagyományos online marketing tevékenységek (hírlevél küldés, ügyfélszerzés, stb.) algoritmusok és egyedi beállítások szerint szolgálják az adott céget. A marketing automatizáció számos további eszközt és folyamatot foglal magában, amelyeket a partnereinknél testreszabva használunk az online marketing tevékenységeik hatékonyabbá tétele érdekében.
De ez miért hasznos ez a vállalatának?
Először is csökkenti az érintett folyamatokhoz szükséges élőmunkaerő igényt, így a marketing munkatársak hatékonyabban foglalkozhatnak a taktikai és stratégiai tervek és folyamatok kidolgozásával és végrehajtásával. Idő- és munkamegtakarítás: Másodsorban az automatizált marketingrendszerek segítenek a manuális feladatok automatizálásában, például e-mail kampányok ütemezésében, ügyfelek követésében vagy személyre szabott tartalmak kiküldésében. Ezáltal a marketingcsapatok több időt szentelhetnek stratégiai tevékenységekre és kreatív munkára.
Jobb célzás és személyre szabás: Az automatizáció lehetővé teszi az üzenetek és tartalmak személyre szabását az ügyfelek és potenciális ügyfelek számára. Az adatok alapján megadható, hogy kihez és mikor juttatják el az üzeneteket, növelve a konverziós arányokat és az elkötelezettséget.
Követés és elemzés, optimalizálás: A marketing automatizációs rendszerek részletes analitikákat és követési eszközöket kínálnak, amelyek segítségével a vállalatok megérthetik, hogyan teljesít a marketingkampányok és hogyan reagálnak az ügyfelek a tartalmakra. Ez lehetővé teszi a folyamatos optimalizációt és a stratégiák fejlesztését.
Ügyfélkapcsolatok automatikus, rendszeres kezelése: Az automatizációs rendszerek segíthetnek az ügyfelekkel való kapcsolattartásban, ügyféladatok kezelésében és a vásárlói élmény javításában. Egy jó CRM (Customer Relationship Management) rendszerrel integrálva a marketing automatizáció lehetővé teszi az ügyfelekkel való tartós kapcsolat kiépítését és kezelését.
Skálázható marketing tevékenység: Az automatizált folyamatok könnyen skálázhatók, ami azt jelenti, hogy a vállalatok könnyen kezelhetik a növekvő ügyfélbázist és marketingtevékenységeiket anélkül, hogy létszámbővítésre lenne szükség.
Ügyfélhűség és visszatérő üzletek: Az marketing automatizáció segítségével könnyebben lehet megtartani a meglévő ügyfeleket és növelni a visszatérő üzleteket. Mivel rendszeres e-mail kampányokat, folyamatosan személyre szabott marketing kommunikáció segíthet az ügyfélhűség megerősítésében.
Jobb konverziós arányok: Az automatizált marketing folyamatok lehetővé teszik az ügyfelekkel való állandó kapcsolattartást és értékesítési lehetőségek generálását. Rendszeres, személyre szabott tartalmak növelhetik a konverziós arányokat és az elköteleződést.
Állandó, de mégis rugalmas: Az automatizált rendszerek lehetővé teszik a folyamatos, rugalmas módosításokat, gyors reagálást a piaci változásokra és az ügyfelek viselkedésére. A folyamatosság mellet a rugalmasság is segít alkamazkodni a trendekhez és kihívásokhoz.
Másodszor, igen költséghatékony rendszer, mivel egy algoritmus és/vagy beállítás az összes automatizált marketing folyamatot befolyásolja, így nem kell egyenként beállítani a rendszereket, nem kell észben tartani, hogy melyik folyamat naprakész a cég jelenlegi igényeivel. Emellett jelentősen megnő a marketing tevékenységek hatékonysága, amelyek direkt módon befolyásolják a cég teljes működését (magasabb bevétel, erősebb fogyasztói hűség, stb.)
Hogy könnyebben tudjuk demonstrálni az automatizálás előnyét, itt pár számadat, ami szemlélteti a cégekre tett hatását:
14,5%-os értékesítési hatékonyság növekedés és 12,2%-os marketing költség csökkenés
5 cégből 4 megnövelte a fogyasztói elérését, és 77%-uk megnövelte a konverziós rátájukat (azaz, hogy hány weboldal látogató végzett valamilyen aktivitást (pl kapcsolatfelvétel) a weboldalon)
Az automatizálást használó cégek, átlagosan 451%-os növekedést érnek el az elért célszegmensek terén
A folyamatos marketing kommunikációval, a vásárlásra nem kész fogyasztók 15-20%-t fogyasztásra lehet ösztönözni
Az automatizálást bevezető cégek 76%-nak már az első évben megtérül a befektetés
A cég teljes produktivitásának 20%-os növekedésével jár a marketing automatizálás