Hogyan vágjunk bele a szponzor keresésbe?
6 lépés a sikeres szponzor kereséséhez.
WOIMS több mint 10 éve dolgozik hazai és nemzetközi sportcsapatoknál
MARKETING SPORTOLÓK SZÁMÁRA WOIMS-RÓL

A szponzorok keresése sportolóként vagy sportcsapatként
előkészületet és stratégiát igényel. Ezek a lépések segíthetnek abban, hogy sikeresen elindulj a szponzorok keresésében és értékes, hosszú távú partnerségeket építs.
Határozd meg az értékedet és a célpiacodat
• Értékajánlat: Tisztázd, mit kínálhatsz a szponzoroknak. Hogyan érhetnek el a szponzorok a sportodon keresztül új ügyfeleket vagy növelhetik a márkaismertségüket?
- Például, ha egy helyi csapat vagy, akkor a helyi közösség bevonása lehet értékes, míg egy nemzetközi szinten ismert sportoló globális szponzorokat vonzhat.
- Ha technikai sportban vagy jelen, akkor válassz olyan támogatót, aki ebben a szegmensben szeretne nagyobb megjelenést.
- Nézd meg, hogy mit kínálnak a versenytársaid (sikeres sportolók a sportágadban) és elemzed, tudsz-e többet, jobbat adni a támogatóknak, mint ők.
- Minden olyan értéket, ami általános, azt húzd ki a listádról. Például a szponzor logó megjelenés nem érték ajánlat, hanem egy kötelező elem.
- Az értékajánlatod akkor ér bármit is, ha az a támogatónak is értéket jelent, ezért gondold végig a szponzor fejével is az ajánlatodat. Vajon tényleg jó nekik?
- Ha nem tudsz igaz érték ajánlatot adni, akkor bízz meg inkább egy sportmarketinges céget, aki “kicsomagolja” az értékeidet. Ha nem teszed, sok sikertelen kísérlet után belefáradsz.
• Célközönség: Pontosan határozd meg kik azok, akik követnek téged vagy a csapatodat? Fontos megérteni, hogy a szponzorok miért érdekeltek az adott célközönségben. Számítanak a demográfiai adatok, érdeklődési körök és földrajzi jellemzők. Elemezz demográfiát, geográfiát és ez után határozd meg kik azok.

Tisztázd, hogy milyen felületeid vannak, és azok milyenek?
Professzionális online jelenlét:
Első benyomás
Gondoskodj arról, hogy az online felületeid – mint a weboldal, közösségi média felület – rendezettek és naprakészek legyenek. Ez egy szponzor számára az első benyomás rólad vagy a csapatodról. Ellenőriztesd a tartalmakat, vonj be egy szakértőt, vagy sportmarketinghez értő marketing ügynökséget, hogy vizsgálja meg a tartalmaidat, amennyiben nem megfelelőek, tegyen javaslatot a javításukra.
Hozz létre értékes tartalmat
Rendszeresség
A szponzorok értékelik, ha látják, hogy rendszeresen jelen vagy a médiában, vagy izgalmas, érdekes tartalmakat osztasz meg. Videók, képek, hírek, eredmények és interakciók a közösségi médiában mind hozzájárulnak ahhoz, hogy vonzóbb legyél számukra. Ne feledd, a tartalmakat akár visszamenőleg is rendezheted, mert sok felület utólag is megengedi.
Készíts szponzorkeresési tervet
• Célzott szponzorok listája: Határozd meg, mely vállalatok vagy márkák érdekeltek lehetnek a sportodban vagy a közönségedben. Keresd azokat a cégeket, amelyeknek releváns a sportágad (pl. sportszergyártók, fitness márkák, helyi vállalkozások, sportodhoz kötődő vállalatok).
• Egyedi megkeresések: Ne küldj tömeges megkereséseket. Minden szponzornak készíts egyedi ajánlatot, amely személyre szabottan tükrözi, hogy miért lehetnek érdekeltek a veled való együttműködésben.
Készíts profi szponzori ajánlatot
• Szponzori csomagok: Készíts többféle szponzori csomagot, amely különböző szinteken kínál támogatási lehetőségeket. Tedd értékessé a támogatói csomagokat minden szponzori szint számára.
• Érték és mérhetőség: Fontos, hogy mérhető marketing eredményeket kínálj. Kezeld úgy a szponzor támogatását, mintha egy befektetés lenne. Te sem szereted kidobni a pénzt egy rossz vacsorára, egy szakadt ingre, vagy egy műbőr cipőre, amit bőr cipő árában adnak. A szponzor rád költi el a marketing költségvetésének egy részét. Ha nem kínálsz jobb megtérülést, mint egy Google kampány, vagy egy kiállítás, akkor ne várd el tőle, hogy visszakapott érték nélkül támogasson téged.
• Készíts bemutatkozó anyagot: amit majd el fogsz nekik küldeni. Ez lehet offline vagy egy videó anyag. Építsd fel szitematikusan, mint ahogy egy edzéstervet is csinálsz. Mutasd be a sportot, te hol helyezkedsz el benne, mik az értékeid, és milyen marketing befektetést kínálsz számukra. Légy konzekvens és csak a tényeket közvetítsd, a víziókat hagyd, mert attól nem leszel jobb, ha olyan érdemeket kommunikálsz, amit nem tudsz számukra elérni.
Indulhat a kapcsolatfelvétel
• Személyes kapcsolatépítés: Ha lehetőséged van rá, próbálj személyesen találkozni potenciális szponzorokkal, például helyi üzleti eseményeken vagy sporttal kapcsolatos konferenciákon. A személyes kapcsolatok erősíthetik a bizalmat.
• E-mail és prezentáció: Ha nem tudsz személyesen találkozni, küldj egy jól megszerkesztett bemutatkozó levelet és egy professzionális bemutatkozó anyagot, amelyben kifejted, hogyan lehet a szponzorok hasznára válni az együttműködés alatt.
• Kínálj partnerséget: Tartsd szem előtt, hogy ne csak rövid távú szponzorációt keress, hanem próbálj valódi partnerséget kialakítani. A szponzorok szeretik, ha nem csupán reklámot kapnak, hanem együttműködés során közös sikereket.
Ha igen, ha nem. Utánkövetés
Első próbálkozások: Ezek sokszor nem vezetnek azonnali sikerhez, de ne add fel! Készíts új, jobb ajánlatokat, légy rugalmas, és próbálkozz új szponzorokkal.
Határozd meg a továbblépéseket: Készíts szponzori megállapodást, amit küldj el a támogató számára.
Kérj ismételt találkozót: ahol meghatározhatjátok azokat az értékeket, amik fontosak a támogató számára. Ennek alapján vizsgáld felül a támogatói csomagodat és küldd el a szponzor számára.
Ha nem akar támogatni, tudd meg az okát: Ez sokat segíthet, hogy pontosítsd az érték ajánlatod.
Derítsd ki, hogy valóban érdekli-e a támogatás: Ajánlj fel neki 2 hónap teszt időszakot. Ne ingyen! Az ingyennek soha nincs értéke. Adj neki jelentős kedvezményt a teszt szakaszra. Ha érdekli, akkor csak rajtad műlik, hogy marad vagy kiszáll a projektből. Ha ez a kedvező ajánlat sem kell a támogató számára, engedd el és lépj tovább!
A WOIMS marketing ügynökség sportmarketing szakértelme segíthet abban, hogy célzottan és hatékonyan találj olyan szponzorokat, akik illeszkednek a sportcsapatodhoz vagy egyéni sportkarrieredhez. A WOIMS rendelkezik a szükséges szakmai tapasztalattal, hogy időt és energiát spóroljon neked, miközben maximalizálja a szponzorációs lehetőségeidet.
A WOIMS egy profi partner, amely nemcsak a keresés folyamatában segít, hanem a hosszú távú szponzori kiszolgálásban is támogat.