link rel="preload" href="https://fonts.googleapis.com/css2?family=Material+Symbols+Outlined:opsz,wght,FILL,GRAD@24,300,0,0&display=swap" as="style" onload="this.onload=null;this.rel='stylesheet'">

 

 

 

 

Hogyan vágjunk belel a szponzor keresésbe?

6 lépés a sikeres szponzor kereséséhez.


WOIMS több mint 10 éve dolgozik hazai és nemzetközi sportcspatoknál



MARKETING SPORTOLÓK SZÁMÁRA       WOIMS-RÓL
Social media amico2

A szponzorok keresése sportolóként vagy sportcsapatként


előkészületet és stratégiát igényel. Ezek a lépések segíthetnek abban, hogy sikeresen elindulj a szponzorok keresésében és értékes, hosszú távú partnerségeket építs.

Határozd meg az értékedet és a célpiacodat


• Értékajánlat: tisztázd, mit kínálhatsz a szponzoroknak. Hogyan érhetnek el a szponzorok a sportodon keresztül új ügyfeleket vagy növelhetik a márkaismertségüket?

- Például, ha egy helyi csapat vagy, akkor a helyi közösség bevonása lehet értékes, míg egy nemzetközi szinten ismert sportoló globális szponzorokat vonzhat.

- Ha technikai sportban vagy jelen, akkor válassz olyan támogatót aki ebben a szegmensben szeretne nagyobb megjelenést

- Nézd meg, hogy mit kínálnak a versenytársaid ( sikeres sportolók a sportágadban) és elemzed, hogy tudsz-e többet, jobbat adni a támogatóknak, mint ők.

- Minden olyan értéket ami általános, azt húzd ki a listádról. Például s szponzor logó megjelenés nem érték ajánlat, hanem egy kötelező elem.

- Az értékajánlatod akkor ér bármit is, ha az a támogatónak is értéket jelent, ezért gondold végig az szponzor fejével is az ajánlatodat. Vajon tényleg jó nekik?

- Ha nem tudsz igaz érték ajánlatot adni, akkor biz meg inkább egy sportmarketinges céget aki “kicsomagolja” az értékeidet. Ha nem teszed sok sikertelen kísérlet után belefáradsz


• Célközönség: Pontosan határozd meg ki azok, aki követnek téged vagy a csapatodat? Fontos megérteni, hogy a szponzorok miért érdekeltek az adott célközönségben. Számítanak a demográfiai adatok, érdeklődési körök és földrajzi jellemzők. Elemezz demográfiát, geográfiát és ez után határozd meg kik azok.

Influencer amico2

Tisztázd, hogy milyen felületeid vannak, és azok milyenek?

 

secure
Professzionális online jelenlét:

Első benyomás
Gondoskodj arról, hogy az online felületeid – mint a weboldal, közösségi média felület – rendezettek és naprakészek legyenek. Ez egy szponzor számára az első benyomás rólad vagy a csapatodról. Ellenőriztesd a tartalmakat, vonj be egy szakértőt, vagy sportmarketinghez értő marketing ügynökséget, hogy vizsgálja meg a tartalmaidat, amennyiben nem megfelelőek tegyen javaslatot a javításukra.

 

 

internet security 
Hozz létre értékes tartalmat

Rendszeresség
A szponzorok értékelik, ha látják, hogy rendszeresen jelen vagy a médiában, vagy izgalmas, érdekes tartalmakat osztasz meg. Videók, képek, hírek, eredmények és interakciók a közösségi médiában mind hozzájárulnak ahhoz, hogy vonzóbb legyél számukra. Ne feled, a tartalmakat akár visszamenőleg is rendezheted, mert sok felület  utólag is megengedi.

Készíts szponzorkeresési tervet

• Célzott szponzorok listája: Határozd meg, mely vállalatok vagy márkák érdekeltek lehetnek a sportodban vagy a közönségedben. Keresd azokat a cégeket, amelyeknek releváns a sportágad (pl. sportszergyártók, fitness márkák, helyi vállalkozások, sportodhoz kötődő vállalatok).

• Egyedi megkeresések: Ne küldj tömeges megkereséseket. Minden szponzornak készíts egyedi ajánlatot, amely személyre szabottan tükrözi, hogy miért lehetnek érdekeltek a veled való együttműködésben.

 Készíts profi szponzori ajánlatot

• Szponzori csomagok: Készíts többféle szponzori csomagot, amely különböző szinteken kínál támogatási lehetőségeket. Tedd értékessé a támogatói csomagokat minden szponzori szint számára.

• Érték és mérhetőség: Fontos, hogy mérhető marketing eredményeket kínálj. Kezeld úgy a szponzor támogatását, mintha egy befektetés lenne. Te sem szereted kidobni a pénzt egy rossz vacsorára, egy szakadt ingre, vagy egy műbőr cipőre amit bőr cipő árában adnak. A szponzor rád költi el a marketing költségvetésének egy részét. Ha nem kínász jobb megtérülést mint egy Google kampány, vagy egy kiállítás, akkor ne várd el tőle, hogy visszakapott érték nélkül támogasson téged.

• Készíts bemutatkozó anyagot: amit majd el fogsz nekik küldeni. Ez lehet offline vagy egy videó anyag. Építsd fel szitematikusan , mint ahogy egy edzéstervet is csinálsz. Mutasd be a sportot, te hol helyezkedsz el benne, mik az értékeid, és milyen marketing befektetést kínász számukra. Légy konzekvens és csak a tényeket közvetíts a víziókat hagyd, mert attól nem leszel jobb, ha olyan érdemeket kommunikálsz, amit nem tudsz számukra elérni.


 

 Indulhat a kapcsolatfelvétel


•  Személyes kapcsolatépítés: Ha lehetőséged van rá, próbálj személyesen találkozni potenciális szponzorokkal, például helyi üzleti eseményeken vagy sporttal kapcsolatos konferenciákon. A személyes kapcsolatok erősíthetik a bizalmat.

•  E-mail és prezentáció: Ha nem tudsz személyesen találkozni, küldj egy jól megszerkesztett bemutatkozó levelet és egy professzionális bemutatkozó anyagot, amelyben kifejted, hogyan lehet a szponzorok hasznára válni az együttműködés.

• Kínálj partnerséget: Tartsd szem előtt, hogy ne csak rövid távú szponzorációt keress, hanem próbálj valódi partnerséget kialakítani. A szponzorok szeretik, ha nem csupán reklámot kapnak, hanem együttműködés során közös sikereket.

Online world amico

Ha igen, ha nem. Utánkövetés


Első próbálkozások: ezek sokszor nem vezetnek azonnali sikerhez, de ne add fel. Készíts új, jobb ajánlatokat, légy rugalmas, és próbálkozz új szponzorokkal.
Határozd meg a továbblépéseket: készíts szponzori megállapodást, amit küldj el a támogató számára
Kérj ismételt találkozót: ahol meghatározhatjátok azokat az értékeket amik fontosak a támogató számára. Ennek alapján vizsgáld felül a támogatói csomagodat és küld el szponzor számára.
Ha nem akar támogatni, tudd meg az okát: ez sokat segíthet, hogy pontosítsd az érték ajánlatod
Derítsd ki, hogy valóban érdekli-e a támogatás: ajánlj fel neki 2 hónap teszt időszakot. Ne ingyen. Az ingyennek soha nincs értéke. Adj neki jelentős kedvezményt a teszt szakaszra. Ha érdekli, akkor csak rajtad műlik, hogy marad vagy kiszáll a projektből. Ha ez a kedvező ajánlat sem kell a támogató számára engedd el és lépj tovább.

A WOIMS marketing ügynökség sportmarketing  szakértelme segíthet abban, hogy célzottan és hatékonyan találj olyan szponzorokat, akik illeszkednek a sportcsapatodhoz vagy egyéni sportkarrieredhez.  Rendelkezünk a szükséges szakmai tapasztalattal, hogy időt és energiát spóroljunk neked, miközben maximalizáljuk a szponzorációs lehetőségeidet.

A WOIMS egy profi partner, amely nemcsak a keresés folyamatában segít, hanem a hosszú távú szponzori kiszolgálásban is támogat.

Kérdezz bátran

MEGTERVEZETT ÚTON
GYORSABB LEHET A VERSENYTÁRSAINÁL

- nézze meg ebben a rövid videóban -

értékesítés fejlesztés videó

A weboldalon megadott adatai csak kapcsolatfelvételre szolgálnak, nem kerülnek tárolásra és harmadik fél számára nem hozzáférhetőek.